Nieuwsbrief van Atelier Hobbekol over wetenswaardigheden van het houden van een webshop!

  



Hallo,
Wist u dat vindbaarheid héééél belangrijk is voor een webshop?
En wist u ook dat dit nog véééél meer werk is?
Je zou zo denken dat ik de hele dag met sieraden maken bezig ben,
maar niets is minder waar.
De hele dag zit ik achter de p.c. om van alles voor deze webshop te doen, zoals:
-Social media bijhouden, omdat dit toch de eerste lijn is waar mijn klanten op zitten.
-De lay-out van de webshop 'up to date' houden, omdat je nu eenmaal een frisse uitstraling dient te hebben om klanten het gevoel te geven dat je een 'hippe site' hebt die met de tijd mee gaat.
-Allerlei sites opzoeken waar je (gratis of tegen een gering bedrag) op mag staan met je site, waar mensen doelgerichter kunnen zoeken naar een produkt.
-De instellingen van de webshop die iedere dag veranderd moeten worden om nog beter gevonden te moeten worden.
-De zoekwoorden die o zo belangrijk zijn in de gaten te houden via analytics en constant bij te werken.
-De nieuwsbrieven.
-Blogs bijhouden.
Twitteren.
-Goolge+ 
-De boekhouding/brieven van orders bijhouden.
-Onderzoek waar vraag naar is, hot items/rage, en modekleuren/stijlen.
-De nieuwste modellen en kleuren die het volgend seizoen gaan komen.
-Acquisitiefraude (wat helaas ook bij mij voorkomt), zoveel mogelijk proberen te ontlopen en te melden als er weer eens eentje in mijn mailbox of op de deurmat rolt.
-Reclamezoekwerk doen.
En dan zijn er ook nog de 'dagelijkse beslommeringen' van deze webshop zoals:
-Voorraad bijhouden en inkopen doen. (Hééél leuk)!
-Op festiviteiten staan met een kraam. (Ook leuk)! 
-Etalage bijhouden.
-Mijn sieraden die in kapsalons e.d. staan af te wisselen.
-De workshops.
-De boekhouding.
-En ga zo maar door...........
Dit was een kleine greep uit de vele werkzaamheden die een webshop runnen met zich mee brengt.
En toch krijg ik het nog voor elkaar om tijd te besteden aan mijn gezin, onze drie honden, het huishouden, de tuin, mijn andere baan, en 'last but not least'....
Sieraden maken!
Ik kan voor heel veel taken een bureau in de arm nemen die mij dit werk uit handen neemt, maar dat gaat nu eenmaal niet gratis, en dan zouden de sieraden een heel stuk duurder worden.
En dat vinden u en ik nou eenmaal niet zo leuk!
U, omdat u uw centjes maar één keer uit kunt geven.
Ik, omdat ik dan geen blije klanten meer krijg die een sieraad van mij kunnen kopen wat betaalbaar is.
En dan nu.... de kortingscode van dit weekend.
Die is dit keer: Code15
Deze is anders als normaal, want hij is alleen de zondag geldig! 
Maar hij geeft deze dag wel 15% korting op alles in de webshop!
Da's toch mooi meegenomen?

Een fijn weekend!
    

Atelier Hobbekol!


    

Reacties

Populaire posts