Ik schrijf graag!
De nieuwsbrief waar iedere webwinkel eigenaar(es) iedere week weer tegenop ziet is voor mij altijd een feestje. Ik kan altijd wel iets bedenken om over te schrijven. Zo kwam ik een groep tegen op LinkedIn voor vrouwen met een eigen business met deze week als item "haar eigen zaak". Ja... dat wilde ik ook graag, maar 'iets' gooide onderweg roet in het eten wat de plannen totaal veranderden. Ik noem het zelf 'een champignon in mijn hoofd'. Nu kan ik wel zielig in een hoekje gaan zitten wezen, maar kom op, schouders eronder en verstand op nul is mijn insteek! Nu is 'mijn eigen zaak' een hobby geworden en dat bevalt prima. Zo heb ik toch het gevoel weer een beetje bij de maatschappij te horen en ook nog eens 'te 'werken' voor mijn uitkering'! Niemand die ziet hoe ik last heb van restverschijnselen. Maar alleen maar een webshop ziet waar sieraden en meer in staan die met liefde gemaakt zijn. Mijn missie is wat dat betreft geslaagd en ik hoop in de toekomst nog lang met mijn (nu trage) hobby door te mogen gaan.
Hieronder mijn 'colomn' op LinkedIn.

"Haar eigen zaak"...
Het klinkt zo mooi in de oren van menigeen. Maar wat als je ineens wordt overvallen door ziekte en als je daarvan dan eindelijk bent opgekrabbeld en de gevolgen in de vorm van restschade iedere dag aanwezig is, maar je toch halsstarrig vol wilt houden aan dat ideale beeld waar je mee gestart was? Tja... dan moet je je creativiteit aanspreken en in mijn geval 'briefjes'. 'Overal briefjes'! Waarom? Doodgewoon omdat ik het anders niet meer kan vasthouden maar toch aan dat ideale beeld van 'die eigen zaak' wil blijven vasthouden. Dat lukt, en hoe! Mijn vroeger zo opgeruimde eettafel is nu een chaos van...jawel, 'briefjes'! Nu kan ik mijn 'eigen zaak' volhouden, maar dan in de vorm van een hobby. En als ik 'na een werkdag' (ahum) voldaan mijn webshop zit te bekijken....? Dan stort ik weer een paar dagen in en komen de restverschijnselen weer volop in alle hevigheid terug. Maar hé... "ik heb mijn eigen zakie"! ;-)


www.atelierhobbekol.nl




Reacties

Populaire posts