Nieuwsbrief van Sieraden Atelier Hobbekol met voor de tweede week vakantienieuws.


Dit is alweer de tweede nieuwsbrief vanaf ons vakantieadres in Callantsoog.

Het weer zat nou niet bepaald mee dit keer en ook op dit moment is het miezerig en kil. Maar ja, dat heb je al snel aan de Noordzeekust, he? We hebben de afgelopen week dan ook weer heel veel regen en harde wind voor de kiezen gehad. Best wel eng als je caravan staat te schudden, maar aan de andere kant ook weer gezellig en knus. Hieronder een foto van afgelopen week toen het weer nog mooi was...

Ik heb veel reacties gekregen hoe mooi het strand met die lucht was en wilde je deze foto dan ook niet onthouden.

Heel anders was het vandaag.We zijn dan ook naar het strand gegaan, niet om te zonnen maar om een strandwandeling te maken. Best wel nat en winderig en op een gegeven moment zag ik iets wits liggen en ben gaan kijken. Heel sneu, want het was een dode vogel die we niet zomaar konden thuisbrengen... Ikzelf denk aan een Jan van Gent of zo. Hij was megagroot en ik heb mijn voet ook mee gefotografeerd zodat je een beetje kunt inschatten hoe groot deze vogel wel niet was en wat een mega snavel en poten eraan zaten.

 

Let ook eens op de 'vacht' van de kop en nek, het leken wel krulletjes die overgingen in doodgewone veren. Heel apart!

Dan ben ik al de hele vakantie in de weer om materialen te zoeken. Schelpen, drijfhoutjes en zeekatten. (Helaas nog geen drijfboeien of touw voor het Ibiza huisje voor in de tuin gevonden). Deze laatste zijn de rugschilden van een vis, de zeekat genaamd en waarvan als ze dood zijn de rugschilden loslaten en allemaal aanspoelen. Ik weet niet wat het dit jaar is, maar je hoeft ze niet eens te zoeken. Ze liggen massaal op het strand voor het oprapen.

 

Eens kijken wat ik hiermee kan knutselen voor het Ibiza strandhuis wat er volgend jaar in onze tuin moet staan.

Schelpen kun je ook altijd goed gebruiken en daar heb ik al verschillende ideeën voor.

 

Dit keer heb ik niet zoveel sieraden gemaakt als twee paar oorbellen en dan moest ik ook nog eens twee dagen wachten op een beetje zielig zonnetje achter het wolkendek voordat ik ze kon fotograferen. Maar het is uiteindelijk weer gelukt.

Het eerste paar is er eentje van allemaal bruin/rode en perzik/zand kleuren. Er hangen half edelsteen splitkralen aan en zijn verder afgewerkt met glas bicones.

  

 

Het tweede paar moet lila en blauw voorstellen, maar op de foto is alleen het blauw te zien. Zodra we thuis zijn gaan ze opnieuw 'op de foto'.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om licht weer en dus de juiste belichting te hebben om iets mooi op de foto te krijgen.

Nou... dat was het weer voor deze nieuwsbrief, met dit keer meer vakantie- als sieraden nieuws. Volgende week is er weer de normale nieuwsbrief met hopelijk alle nieuw gemaakte sieraden in de webshop geplaatst en... een actie!

Fijne week verder!

M.v.g. Gerda van Atelier Hobbekol. 

 

Reacties

Populaire posts