Nieuwsbrief van Sieraden Atelier Hobbekol met mondkapjes koordjes...

 Soms lopen dingen niet zoals ze gepland zijn en daarom een dagje later als normaal deze nieuwsbrief in je mailbox. (Ik had het gisteren zo druk). Er waren omstandigheden die met de rubriek SpeldinHooiberg te maken hadden en er moesten dingen besteld worden bij de groothandel (die ik trouwens vandaag al binnen heb gekregen).

Wat dacht je van dit apparaatje? Hiermee kan ik rocailles rijgen (je weet wel van die kleine kraaltjes). Tot nu toe deed ik dit allemaal met de hand. Da's best wel pittig en tijdrovend werk als je grotere items moet maken. Maar hopelijk werkt deze goed en is het probleem tijd vanaf nu verleden tijd.

Dan nog zo'n onmisbaar apparaatje in de 'sieraden keuken'...

Hiermee kun je kralen uitboren zodat het gat iets groter wordt wanneer je deze bijvoorbeeld op (imitatie) rondleer wilt rijgen. Tevens kun je ook bepaalde soorten draad bijslijpen zodat de uiteinden niet scherp meer zijn. Zo komt er steeds iets nieuws op de markt wat voor gebruiksgemak zorgt.

~

Dan heb ik het er al eerder over gehad, maar nu zijn ze dan eindelijk klaar. De mondkapjes koordjes die je aan een mondkapje kunt bevestigen en hem zo om je nek kunt laten hangen wanneer je hem even niet op hoeft. Ik heb hem gisteren al zelf uitgeprobeerd en het moet gezegd... je merkt niet dat je het mondkapje om je nek hebt hangen. Terwijl als je hem even onder je kin schuift het vreselijk irritant aanvoelt en het op den duur acné in de hand werkt, dit is nu dus verleden tijd. Ze worden gemaakt met het kleur slotje van de kraaltjes en wat heel handig is... om je mondkapje snel te verwisselen! Je kunt deze binnenkort vinden in de rubriek 'mondkapjes koordjes'!

 

Dan was ik afgelopen weekend nog even verder gegaan met de ringen, want ik had de smaak te pakken hoor! Haha... Onderstaande modellen zijn allemaal van dezelfde acryl kraal gemaakt, maar drie keer een verschillende kleur.

 

En dan als laatste nog even een paar feestelijke armbanden.

Het rode model bestaat uit grote filigraan tussenzetsels met facetgeslepen strass cabochons van epoxy en glas bicones (kralen).

De perzik kleurige armband is een set van 2. Eentje van rondleer met een filigraan kettinkje er aan en de andere is gekketteld met keramieke hartkralen en grote glasparels. Verder is deze afgewerkt met verschillende materialen.  

Alle modellen in deze nieuwsbrief staan nog niet in de webshop! Vanavond en morgen ga ik hiermee aan de slag en zijn er ook meerdere sieraden te zien die nieuw zijn. Maar deze worden later met een extra nieuwsflits bekendgemaakt.   


Vast een fijn weekend gewenst!

M.v.g. Gerda van Atelier Hobbekol.  

 

 

 

Reacties

Populaire posts