Nieuwsbrief van Sieraden Atelier Hobbekol met uitslag kwartaal verloting!

 

Wat gaat een jaar hard....en wat voor een jaar!

Zo zit je half maart ineens met een nieuw virus opgescheept en wat vervolgens is uitgegroeit tot iets wat de hele wereld bezig houdt en waar we nog lang niet van af zijn. Omdat we nu in een lockdown zitten en iedereen haast verplicht is om via internet te kopen heb ik met de webshop een beetje mee proberen te helpen om de pijn te verzachten voor 'surfend' Nederland, door zolang de corona crisis duurt een koringscode aan te bieden die recht geeft op 10% korting. Meer  kan ik ook niet doen en hopelijk maakt dit dat mensen een beetje positiever naar de toekomst kijken, want het gaat over... het is alleen de vraag wanneer! En intussen ga ik verder met mijn hobby en probeer mensen blij te maken die iets aparts zoeken. 

Zoals deze ringen...

Een nieuwe techniek en het is me toch verslavend zeg....zachte materialen wat harder maken door 'hammering'. Het blijft natuurlijk vrij teer materiaal, maar wie er voorzichtig mee omgaat en het niet iedere dag draagt en er bijvoorbeeld 'niet de grote schoonmaak mee gaat doen', heeft al vanaf €3,95 zo'n aparte ring.

Voordeel van deze modellen is ook dat je ze groter of kleiner kunt maken vanwege het buigzame karakter van dit materiaal. Het is dan ook hartstikke geschikt voor mensen met reuma die vanwege de vaak aanwezige knobbels op hun vingers hier geen ring over kunnen schuiven en zo 'ringloos' door het leven moeten. En is hij erg vervormd? Dan schuif je hem gewoon over bijvoorbeeld een stokje ter dikte van je vinger en drukt hem weer in model! 

 Ik heb deze techniek ook bij de oorbellen toegepast.

Bij de bruine oorbellen links is aluwire hard gemaakt en zijn er grote facet geslepen glasdruppels in gehangen. Door het draad op een speelse wijze om de druppels te winden is er een apart geheel ontstaan.

Het rechter paar is een heel andere stijl. Hier is geen materiaal wat hard gemaakt hoefde te worden, maar alleen maar 'draaiwerk' van heel dun aluwire aan ieniemienie glas bicones. Het is veel werk, maar ze zijn lief geworden, he?

Als laatste wil ik je deze vrolijke 4 dlg. Ibiza dromenvanger laten zien.

Het is alweer het tweede model van de lente/zomer collectie van 2021 wat er gemaakt is en wie hier niet vrolijk van wordt......!  

*

En dan is het nu tijd voor de bekendmaking van de winnaar van de laatste kwartaal verloting van 2020.

Het kleine presentje is dit keer een p-style sleutelhangertje.

De winnaar mag zelf een model uitzoeken en dan zorg ik dat deze naar diegene verstuurd wordt.

Moest de prijs van het vorige kwartaal naar curacao verstuurd worden... dit keer is het weer wat dichter bij huis en wel in Nederland. De winnares is dit keer mevrouw C. Rodenburg. Zij kan contact met me opnemen en de keuze van het sleutelhangertje doorgeven. Dan zorg ik dat deze haar kant op komt. Gefeliciteerd!

*

Als laatste wil ik iedereen een fijne jaarwisseling toewensen, met een beter jaar in aantocht als afgelopen jaar en waarbij gezondheid natuurlijk voorop staat! Maak er wat van!

M.v.g. Gerda van Atelier Hobbekol



Reacties

Populaire posts