Nieuwsbrief van Sieraden Atelier Hobbekol met nieuwe kettingen, workshop nieuws en meer...


Na een weekje te hebben overgeslagen, nu dan toch weer een gezellige nieuwsbrief.

Na een workshop die de nodige voorbereidingen met zich teweegbrengt en de 'wat aparte kettingen' die haast allemaal verkocht waren en er dus bijgemaakt moest worden (je wilt als klant toch wel wat te zien hebben....) en de inkoop van nieuwe kralen en materialen, kan ik je weer nieuwe handgemaakte kettingen laten zien.

Als eerste deze korte ketting met groene bloemkralen en Lampwork kralen aan sierlint.

Ik viel direct voor deze grote kralen en zag al direct een kort model in mijn verbeelding verschijnen en 'aldus geschiedde'! Het is een 'one of a kind', dus wordt dit model geen tweemaal gemaakt! Er zijn nog meer van deze kralen, maar die kun je met de tijd in een ander model ketting zien. 


Dan hetzelfde model ketting, maar dan met andere en verschillende grote kralen.

De voorkant van deze 'seventies ketting' lijkt rustig, maar als je verder kijkt zie je dat deze aan een zacht lint met vrolijke kleuren hangt en snap je waarom ik de naam 'seventies' aan deze ketting heb gegeven. De kleuren van de kralen, zie je ook weer in het lint terugkomen!  


En als laatste van de nieuwste model kettingen dit multicolor model.

Er hangen behoorlijk veel en vrolijke materialen aan het turquoise lint van deze ketting en de Ibiza sfeer spat er vanaf!


En dan ook weer eens een armband en dit keer met Lampwork glaskralen.

Tussen deze kralen zijn glaskraaltjes verwerkt in dezelfde tinten als die in de kralen zitten en voor de 'finishing touch' zijn er in dezelfde kleuren schelpkralen gebruikt!


En dan nog even wat workshop nieuws...

Wist je dat je niet alleen maar een workshop hoeft te volgen, om te leren hoe een sieraad in elkaar gezet moet worden? De meeste mensen nemen hieraan deel, om een leuke middag of avond te hebben met wat vriendinnen, familieleden, buurvrouwen, collega's, kleine ondernemingen die iets voor hun werknemers zoeken om een geslaagd personeelsfeestje te houden, of voor een babyshower of vrijgezellenfeest/party.

Hoe ziet zo'n middag of avond eruit?

Mensen komen binnen en kijken meteen al hun ogen uit naar de materialen voor sieraden die ze op de tafel zien staan! Na een kennismaking waarin ik mezelf kort voorstel en vertel wat de bedoeling is, gaat iedereen met zijn bakje naar de tafel waar alles uitgestald staat en begint als eerste met de kleur kralen en materiaal bij elkaar te zoeken voor het model kettingarmbandoorbellentas- sleutelhanger of iets anders waar deze dag of avond voor gekozen is.

Ik begin te laten zien hoe je je sieraad begint te maken en laat dan iedereen zelf aan de slag gaan. Onderwijl begeleid ik mensen waarvan ik denk dat ze mijn hulp nodig hebben, of die mijn hulp inroepen.

Na twee uur waarin het gelach en geklets vaak steeds luider is geworden en iedereen klaar is, krijgen alle deelnemers een goodie en gaan onder het uitroepen van hoe leuk en gezellig ze het hebben gehad, weer huiswaarts en laten mij moe, maar tevreden achter!

Fijn weekend!

M.v.g. namens Gerda van Sieraden Atelier Hobbekol.   


 

Reacties

Populaire posts