nieuwsbrief atelier hobbekol 14-09-2018

'Wij hebben vakantie gehad'! Ik schijf dit bewust tussen haakjes omdat Jan genoodzaakt was om de hele vakantie te besteden aan achterstallig onderhoudt aan onze woning wat door de omstandigheden van de afgelopen 2 jaar was nagelaten om op tijd te doen. De arme man moest met hoogtevrees iedere keer weer die steiger op en af. Maar het ergste was het op en afbreken om te verplaatsen. Gelukkig had hij daarbij hulp van onze twee zoons die s'avonds na het werk thuis kwamen. Vanaf nu laten wij het dus doen, want hij wordt ook een dagje ouder. 

 

Zelf kon ik hier natuurlijk niet aan meehelpen en was dan de eerste week ook erg druk (nadat ik de week ervoor het Atelier weer 'workshopklaar' voor het najaar had gemaakt) met allemaal naamarmbandjes voor kinderen te maken voor de kunstfair aan het eind van de maand. Leuke fijne armbandjes met de naam van uw kind, die geregen zijn met grote rocailles. Als u trouwens zelf zo'n armbandje wilt bestellen met een bepaalde naam, dan kun u dit altijd via info@atelierhobbekol.nl aangeven. Ik heb een aardige voorraad weten te maken zoals u hieronder kunt zien, maar ik kan op verzoek iedere naam voor u maken.  


Dan had ik ook nog even meteen maar als voorbode op het komend najaar alvast twee volwassen exemplaren naamarmbandjes gemaakt. Ik was toch lekker bezig, dus waarom niet doorgaan? 


En dan waren er ook nog een nieuw exemplaar enkelbandje en een lange rode ketting bijgekomen.


Alle foto's zijn dit keer genomen vanuit het Atelier, vanwege de zon die de eerste week van onze vakantie week behoorlijk verstek liet gaan. Aanstaande week geven ze weer mooi weer op en dan worden er foto's van alle nieuwe sieraden gemaakt en ook in de webshop geplaatst.
 En toen was voor mij na die eerste week 'de koek op'! Dus was het tijd om pas op de plaats te maken en even een stapje terug te doen. De eerste dagen heb ik alleen maar in de stoel gezeten en kwam er niets meer naar boven rollen qua nieuwe ideeën en heb ik heerlijk films zitten kijken en veel met de honden gewandeld. Maar toen na een paar dagen de accu weer wat was opgeladen, kwam er een nieuw ideetje naar boven en die ben ik nu aan het uitvoeren namelijk, mixed media! Het schilderen met 3D objecten. De eerste ben ik nog niet mee klaar en moet nog 'opgelicht' worden. Maar hieraan kun je wel zien hoe moe ik me op dat moment nog voelde. Zoveel vrolijks willen doen, maar somber werk wat uit je handen komt... Dat uit zich toch altijd weer in je werk als het op kunst aankomt! 


De volgende werken probeer ik veel vrolijker te maken, dat beloof! Haha.
En als laatste... Heeft u ook zo genoten van die mooie zonsondergang afgelopen week? Deze foto is gemaakt vanuit het raam aan de andere kant van het atelier!


Prachtig he? Ik zag trouwens hele mooie exemplaren bij het journaal langskomen, dus het is in heel Nederland te zien geweest! De natuur is toch altijd weer mooi!
Dan rest mij zoals iedere vrijdag weer om u een fijn weekend toe te wensen en we maken ons op voor een warm weekje nazomerweer wat voorspeld is. Geniet ze!


M.v.g. Gerda Beintema.    

Reacties

Populaire posts