Nieuwsbrief van Sieraden Atelier Hobbekol met de reiskosten vervallen voorlopig bij workshops op locatie.

Het is voor de meeste mensen weer draaglijk met het weer en iedereen krijgt weer wat meer fut lijkt het wel. Ikzelf ben al die 'hittetijd' doorgestoomd om de doodeenvoudige reden dat mijn filter stuk is en ik moeite heb om te stoppen waar ik mee bezig ben. Dat is voor de webshop natuurlijk positief, maar voor mezelf soms 'even wat minder leuk'. Maar niet geklaagd... er kwamen hierdoor ook vele leuke dingen uit mijn handen zoals de set op onderstaande foto.

Ik had een techniek gezien waarin met rocailles (die hele kleine kraaltjes weet je nog wel) schattige kleine bloemetjes werden gemaakt. Het was voor ringen, maar na dat geprobeerd te hebben kwam bij mij de vraag naar boven of het ook met wat grotere kralen zou lukken. Als eerste dus deze bovenstaande set van schattige kleine kraaltjes van amazoniet. Het lukte en de set was zo verkocht!

Hierop probeerde ik of het met nog wat grotere kralen wilde lukken. Op onderstaande foto van een armband bestaande uit vier rijen kun je zien dat dit ook gelukt is en dat er lila bloemetjes met een zacht turquoise hart gevormd zijn. Op naar de volgende missie... de nog grotere kralen, haha.

 

Dan had ik afgelopen week ook weer materialen binnen gekregen. Om precies te zijn moest ik 502 zakjes uitzoeken waarin allemaal benodigdheden zat wat je nodig hebt om sieraden te maken.

 Ook leuk... de bedels voor de workshops zijn ook weer bijgevuld.

Evenals onderstaande foto, de rocailles.

Dit keer was het twee kilo! Hiermee kun je werkelijk van alles maken. Het wordt heel veel gebruikt bij de oorbellen maar ook in armbandenkettingen en last but not least de enkelbandjes. Die zijn afgelopen weken 'veel over de toonbank gegaan' en dat had natuurlijk weer met het mooie weer te maken waarin je met je blote enkels je (met een 'pretpakketje' van ons je zelfgemaakte) of gekochte enkelbandje kon pronken.

~

De kettingen met de vele rijen kralen zijn terug van weggeweest en binnenkort ga ik voorbeelden maken voor een nieuwe workshop waarin je je hart kan ophalen om verschillende materialen in deze ketting te verwerken zoals de voorbeelden op de volgende foto's.

      

Intussen zijn de workshops ook weer begonnen, maar nu met maximaal 2 personen om aan de anderhalve meter afstand te kunnen voldoen. Op verzoek van de gast kan er een mondkapje opgedaan worden en wordt voor en na de workshop de omgeving grondig schoongemaakt met Dettol. En mocht je nou een locatie hebben of weten waar je met meerdere personen op genoeg afstand van elkaar kunt zitten, dan kom ik graag naar je toe om een workshop op locatie te geven. Mooie bijkomstigheid is, dat er tijdens de corona crisis geen reiskosten worden berekendZie voor info de algemene voorwaarden, artikel16.

Fijne week verder!

M.v.g. Gerda van Sieraden Atelier Hobbekol

  

Reacties

Populaire posts