Nieuwsbrief van Sieraden Atelier Hobbekol met trouwnieuws en zeeketting...


Wéér een warme week voorbij waarin ik verschillende mensen blij heb kunnen maken met mijn sieraden, kralen en kennis! En wat was dat zweten zeg! Hahaha. De eerlijkheid gebied te zeggen dat we een airco in het atelier hebben, maar als je iets leuk vindt om te doen neem je dat allemaal op de koop toe!

Zo ben ikzelf afgelopen week ook heerlijk bezig geweest in deze tropische temperaturen om o.a. deze onderstaande armband met strass cabochons en Tsjechische facet geslepen glaskralen te maken.


In tegenstelling tot de kralen die van glas zijn, is de rest van de verdelers van lichtgewicht materiaal (filigraan). Deze armband kan ook in zilverlook gemaakt worden en dat brengt mij meteen bij de nieuwsbrief van vorige week, waarin ik beloofde dat de bruidjes en dus de bruids- of trouwsieraden, in de volgende nieuwsbrief aan de beurt zouden komen!

Daar gaan we...

Om te beginnen heb ik een (bruids) armband geketteld waarin de volgende materialen verwerkt zitten: zoetwaterparels, glasparels, glasparels met een coating, schelpkralen, Tibetaans zilveren kralen en bedels. Een echte blikvangers om je pols als je de bruid bent!

Dan een wat minder uitbundige (trouw) armband die gemaakt is van: glasparels met een coating, facet geslepen glas bicones met AB glans en een Tibetaans zilveren connector of tussenzetsel. Dit model is voor bruidjes die van fijntjes houden! 

Als tweede zijn de trouw oorbellen aan de beurt.

Bij de eerste drie modellen bestaat de basis van links naar rechts uit glasparels met een coating, zoetwaterparels en schelp wokkelkralen, wat verder aangevuld is met andere materialen.

Dan bestaan onderstaande oorbelletjes uit zoetwaterparels, waarop kleine facet geslepen glas rondelletjes bevestigd zijn. De pasteltinten zijn heel subtiel en halen zodoende niet de aandacht van de bruidsjurk af, maar is een aanvulling daarop!

Je kunt deze bruidssieraden natuurlijk niet alleen te dragen als je gaat trouwen, maar ook bij je andere outfit, omdat want ze haast bij iedere stijl en kleur kleding passen! 

~ ~ ~

En dan kreeg ik een paar weken geleden ineens de opdracht om een zee ketting te maken en dat was me toch een leuke uitdaging zeg.

Hoe verder ik erover nadacht, hoe meer ideeën er in me op kwamen borrelen! Er moesten in ieder geval schelpjes, een zeepaardje, bedels van zeedieren en een stukje (imitatie) koraal in. En terwijl ik de ketting maakte, kwamen de ideeën waar alles moest komen vanzelf!

Ik heb een witte hanger zo bewerkt dat deze net een schelpkraal op de bodem van de zee leek, waarop een zeester lag en waar een zeepaardje langs zwom. Voor de rest spreken de foto's voor zichzelf...

De materialen die erin verwerkt zitten zijn: keramiek kralen (zeesterren en bloemen), grote en kleine zoetwaterparels, Tibetaans zilveren zeedier bedels, acryl zeester, rode (imitatie) koraal, schelpkralen, bone kralen, metalen connectors etc.

Ik was zo lekker bezig dat ik meteen een tweede variant gemaakt heb en die zie je hieronder.  

Je ziet ik heb me wel vermaakt de afgelopen weken!

Voor nu rest mij nog de kortingscode van deze week door te geven en deze geeft recht op 10% korting t/m morgenavond (zondag) op alle sieraden! (Uitgezonderd de sale en afgeprijsde artikelen). Alle trouwe vaste nieuwsbrieflezers hebben deze inmiddels doorgestuurd gekregen.

Vergeet deze niet in te vullen, want het zou zonde zijn als je de korting misloopt.

Fijn weekend!

M.v.g. namens Gerda van Atelier Hobbekol.

 

Reacties

Populaire posts